• a.kata@oxygenfay.hu
  • 1139 Budapest, Fáy u. 45

Aubéli Kata

Oktatási vezető, avagy a tudásátadás királynője

Hogy egyértelmű legyen Kata szakmai hozzáértése, őt is megkértük, hogy röviden mutassa be történetét Nektek.

Hol is kezdjem. Egy igen gondoskodó és összetartó családban nőttem fel, ahol szerencsém volt megtapasztalni azt, hogy milyen fontos az egymással való törődés és mások megértése. Jelenleg a Wellness Gate csapatában dolgozom immár 3 éve oktatási vezetőként. Az út igen érdekes és tapasztalásokkal teli volt, mire idáig eljutottam.

A középiskola elvégzése után vendéglátó, eladói végzettséget szereztem.

Már akkor is éreztem, hogy számomra ez az út, mivel nagyon szeretek emberekkel foglalkozni, másokat vendégül látni, elbeszélgetni velük a legkülönbözőbb témákról. A vendéglátós végzettségem végül nem konkrétan egy tipikusan “vendéglátós” helyen tudtam kamatoztatni, bár azt kell mondjam, hogy egy fitness terem recepciósa is elsősorban a kapcsolat teremtésért és a vendégek elégedettségéért dolgozik nap, mint nap.

Pályámat tehát az Oxygen Fáy recepciósaként kezdtem.

Érdekes volt megtapasztalnom, hogy mennyi minden múlik már ezen az egy kis helyiségen (a recepciós pultnál végzett munkán) is. Az emberek hozzám érkeztek be, én ajánlottam nekik a különböző termékeket, szolgáltatásokat, velem volt az első kontaktusuk, ahogy a fitness terembe léptek. Érdekes volt felfedezni és átértékelni a recepción végzett munka jelentőségét. Kicsit olyan ez, mint a szépségiparban dolgozók, fodrászok, kozmetikusok, manikűrösök szakmája. Nem csupán kiadod a jegyet vagy bérletet, hanem történeteket hallgatsz meg, azonosulsz a legkülönbözőbb emberek stílusával, tulajdonképpen olykor a pszichológusukká, jó barátjukká válsz.

Eleinte igyekeztem felvenni a ritmust és a pörgést, később azonban már azon kaptam magam, hogy a vendégeink mosolyogva jönnek hozzám néhány perc beszélgetésre.

Aztán elindult egy folyamat, amelyen keresztül kialakulni látszott egyre több vendéggel egyfajta bizalmi viszony is.

A legjobb az egészben, hogy mindez a viselkedési mód tanulható és elsajátítható. Amit én évek alatt kitapasztaltam és alkalmaztam, azt mai napig bármelyik recepciós kollégának csúnya szóval élve be lehet tanítani, mindezt úgy, hogy ő is élvezze és lássa, tapasztalja munkájának gyümölcsét.

6 évnyi recepciós munka után, lehetőséget kaptam arra, hogy addigi tapasztalataimat üzletvezetőként is kamatoztassam.

Ezzel a lehetőséggel újabb kapuk nyíltak meg előttem, amelyeken keresztül rendkívül sokrétű probléma megoldási technikákat sajátíthattam el. Immáron 4 éve dolgozom üzletvezetőként az Oxygen Fáy csapatában.

A Wellness Gate-el a közös együttműködésünk pedig 3 éve tart.

Tréningeket tartok partnereinknek, és recepciós kollégákat tanítok be, így segítve a frissen induló vállalkozások beindítását. A saját bőrömön tapasztaltam meg, amit most átadok a partnereknek. Legyen szó akár Wellness Gate szoftver használatának betanításáról, akár recepciós vendégkezelés oktatásáról.

6 év magabiztos tudással rendelkezem ezen a területen, és ahogy szokták mondani, a létra legalsó lépcsőfokáról indulva gyűjtöttem a tapasztalatokat és megoldási lehetőségeket, egészen mostanáig. Mindezek mellett folyamatosan képzem magam, hogy az összeállított anyag még komplexebb legyen. Az utóbbi évben több tréningen is részt vettem, a teljesség igénye nélkül: Kommunikációs tréning Az előadás művészete különböző cégfelesztő tréningek személyzet kezelő, toborzási tréning

Amit fontosnak tartok még kiemelni magamról az talán az, hogy rendkívül empatikus vagyok. Egy tréning vagy oktatás folyamán, a csapatból gyorsan kiszűröm, hogy ki mennyire fogékony az átadott információra, esetleg szükséges-e részletesebben fogalmazni, vagy tempót váltani. Rengeteg olyan vicces és kevésbé vicces történet van a tarsolyomban, amellyel segíteni tudok a partnereknek egy- egy probléma megoldásában. Kedvencem például, ami valós történet:

“A próbanapos recepciós, aki kivitte a szemetet és soha többé nem jött vissza.” Avagy, hogyan tedd az új alkalmazott számára vonzóvá ezt a pozíciót.

A partnerek és kollégák szeretnek velem együtt dolgozni és fejlődni. Úgy gondolom szuper lehetőség, hogy az évek során összegyűjtött tapasztalatokat és módszereket mindenkinek átadhatom, akit ez a szakma érint és úgy érzi, szüksége van rá. Az oktatások során a céges partnerekkel sikerül olyan kapcsolatot kiépítenem, hogy bátran és szívesen hívnak fel az időközben felmerülő kérdéseikkel is.

A Wellness Gate-el folytatott közös munka során, elkezdtünk összeállítani egy olyan komplex oktatási anyagot, amely kész megoldást nyújt egy újonnan felvett fitness-termi recepciós betanítására. És ami a legszuperebb, hogy van olyan eljárásunk, amit a konkurenseink még egyáltalán nem fedeztek fel!

Összegezve a feniteket, büszke vagyok arra, hogy kiváló ügyfelekkel dolgozhatunk együtt és, hogy ilyen szuper csapatban dolgozhatok, mint a Wellness Gate csapata. Bízom benne, hogy a jövőben még több vállalkozásnak tudunk majd segíteni a siker útjára lépni, hiszen számunkra ez adja a fő motivációt és magát az elismerést is.

small_c_popup.png