Mi a különbség a szoftveres támogatás és rendszergazdai tevékenység között?
Csak annyi, mint az autószerelő és a gumis között.
Mit ér egy szupergyors sportautó, amiben többszáz lóerős motor dolgozik, de lyukas mind a négy kereke, vagy nem működik az önindító és a motort nem tudod beindítani? Hát eső ellen védeni fog, az igaz, de hogy nem fogod élvezni vele a kanyarvadászatot és a száguldást az tuti!
A gumis és az autószerelő célja is az, hogy jó legyen az autód, talán mindkettő tud mindenben segíteni, de mindegyik a saját területén tud igazán profi lenni.
Amid valószínűleg van, ha beléptetőrendszerrel dolgozol:
- számítógéped,
- Windows-od,
- vállalatirányítási szoftvered (beléptető rendszer),
- belső hálózatod,
- interneted,
- különböző külső eszközeid (monitor, egér, billentyűzet, vonalkód olvasó, nyomtató, stb…),
- aki használja ezeket (te és a recepciósod),
…és rendszergazdád??
Ha valami ebből a sok dologból nem működik megfelelően, akkor te csak a tünetet fogod érzékelni!
Nem tudod beléptetni a vendégedet, nem tudsz órajegyet nyomtatni, vagy nem tudod vonalkóddal kikeresni az adott terméket, amit el szeretnél adni, nem indul el a beléptetőrendszered a recepciós gépen stb…
Mi lehet a gond? Ki tud segíteni? Kihez fordulj?
Első körben mindig a rendszergazdádhoz! Ő az aki ki tudja szűrni a hibát és 98%-ban meg is tudja oldani azt. A maradék 2%-ban pedig meg tudja határozni a hiba okát, amiben egy harmadik fél fog tudni segíteni neked.
Egy vállalatirányítási rendszer használatánál fontos tényező, hogy legyen a vállalkozásodban legalább egy ember, aki rendszergazdaként foglalkozik a beüzemelés után, a számítástechnikai rendszered karbantartásával, működtetésével.
Mi történik, ha ma este tönkremegy a vendégadatbázisodat tartalmazó adathordozó és minden adatodat elbukod?
Van friss, tegnapi adatbázis mentésed? Ha igen, akkor megnyugodhatsz, ha nem, akkor kevésbé…
Ha problémád van egy vállalatirányítási rendszer működésével, annak ezer és egy oka lehet, köztük akár a szoftveré is, de tapasztalataink alapján 100-ból legfeljebb ha egy ilyen eset van. A többi, rendszergazdai hatáskörben orvosolandó probléma.
Legyen rendszergazdád és meglátod, a nap is szebben fog sütni rád! 😉