Tény: Céged megítélése kollégáid munkáján múlik!
Nem kell sokat gondolkodnunk olyankor, ha a negatív tapasztalatainkról kérdeznek minket. Valahogy az ember sokkal inkább megjegyzi azokat a momentumokat az életében, amelyekből dühösen, kellemetlenül, csalódottan vagy elégedetlenül lépett ki. Cégünk pozitív hírét sokkal kevésbé viszi a szél, mint a negatívat. Ezért rendkívül fontos, hogy arra törekedjünk, hogy egyáltalán ne is fordulhasson elő egyetlen negatív tapasztalat sem, ha egy vendég átlépte vállalkozásunk ajtaját. Természetesen ez szinte lehetetlen, de az e célra való törekvés elengedhetetlen!
Ha vért izzadunk is azért, hogy minden vendégünk elégedett legyen, tisztában kell lennünk azzal, hogy a pozitív megítélés akkor sem csak rajtunk múlik
Milyen érzés az, amikor belépsz egy helyre, és nem tetszik az, amit tapasztalsz? Egy másik vendég szembejön veled és fellök az ajtóban, a lift épp az orrod előtt megy el, kellemetlen szag terjeng az előcsarnokban, az éppen felmosást végző takarítónő ápolatlan. Annyi ilyen apró momentum van, amelyről közvetlenül nem a cég tulajdonosa tehet, de közvetetten bizony mégis mindez az ő felelőssége. Bármi is történik a fitnesztermedben, azért elsősorban te vagy a felelős.
Nézzük meg konkrétabban a dolgot!
A te vállalkozásod. A te elvárásaidból, az általad választott alkalmazottakból és a teáltalad kidolgozott rendszerből épül fel. A fitnesztermek esetében (de igaz ez a wellnessközpontokra, a nagyobb szépségstúdiókra, a szoláriumokra, az uszodákra stb.) az első ember, akivel a vendég találkozik, az a recepciós! Ő a cég arca! Az ő viselkedése, szakértelme, kedvessége fogja meghatározni, a cégedről kialakított első benyomást. Ezt akár elfogadod, akár nem, így van! Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy amint megtörténik a nyitás pillanata, egy általad kiválasztott személy kezében van a vállalkozásod sikeressége. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy amikor a kezébe adod ezt a nagy felelősséget, miként éred el nála azt, hogy ő is szeresse, amit csinál, motiválva érezze magát és pozitív kisugárzásával bérlet és kiegészítő termékek vásárlására ösztönözze vendégeidet.
Ha a kollégád nem érzi jól magát a saját pozíciójában, tulajdonképpen azzal kizárólag neked tud ártani
Érdemes végiggondolnunk, hogy mit nyerhetünk egy jól képzett és megfelelően motivált recepcióssal. Az emberek elsősorban szépülni járnak hozzád, de bárki bármit is mond, egy kedves szó és egy apró mosoly elképesztően nagy mértékben járul hozzá ahhoz, hogy a vendégeid legközelebb is a te termedbe menjenek. Sőt, előfordul, hogy bizonyos törzsügyfelek kizárólag azért választják a te vállalkozásodat, mert a recepción dolgozó kolléganővel rendkívüli módon szimpatizálnak, kötődnek hozzá.
Hogyan kezdd el motiválni kollégáidat?
Erre a kérdéskörre van számodra egy kiváló módszerünk, amit kipróbáltunk, és elképesztően jól működik! A motivációs rendszer felépítése sok buktatót hordoz magában. Ha nem jól alkalmazzuk, hamar kialakulhat bérfeszültség, elégedetlenség, és pont az ellenkező hatást fogjuk vele elérni, mint amit akartunk. Ezért a tudatosság és a megfelelő eszközök kérdésköre most a legfontosabb.
A motivációs rendszer kialakításánál alkalmazandó folyamatok alapjai cégről cégre ismételhetőek és kivitelezhetőek. Azonban vannak bizonyos részletek, amelyeket nem lehet 5 mondatban leírni. Kell hozzá egy mélyebb rendszerelmélet és megértés. Ezért rukkoltunk elő azzal az ötlettel, hogy minden, a motivációs rendszerrel kapcsolatos biztos folyamatleírást, tudást, tapasztalatot beletömörítünk egyetlen napba. Konkrét esettanulmányokkal és bizonyítékokkal alátámasztva fogod látni, hogy az aznap megtanult és elsajátított motivációs rendszer elmélete hogyan fogja megalapozni céged pozitív megítélését, kollégáid maximális elégedettségét, egyre több vendég bevonzását és a profitod emelkedését.
Ha kíváncsi vagy arra, mennyit jelent egy jól kidolgozott motivációs rendszer, és szeretnél jelentkezni a „Legyen a recepciósod a legjobb értékesítőd!” konferenciára, itt azonnal meg is teheted.