Befektetőknek – fitness klub nyitás

//Befektetőknek – fitness klub nyitás
Befektetőknek – fitness klub nyitás 2018-06-11T14:54:16+00:00

Start nulláról – Telektől a nyitásig!

Magyarországon is megnőtt az elmúlt években az új  fitness/wellness klubok száma. Sorra nyitnak a fitnesztermek, természetesen más és más színvonalon és közönséghez szólva.

Több mint 100 klub nyitásánál voltunk már jelen.
Így láttunk már sok mindent

Megállapításunk:

Konkrét üzleti tervet és pénzügyi kalkulációt 10 megnyíló klubból átlagosan 1 készített.

Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a tulajdonosok egy álom alapján vágnak bele nagy részben a klub nyitásába.

Tapasztalataink alapján összeállítottunk egy listát, hogy mi alapján szoktak dönteni a leendő tulajdonosok, hogy termet nyissanak:

  • lemegy este egy fitneszterembe és rengeteg embert lát edzeni, ezért azt gondolja megéri belefogni egy ilyen vállalkozásba

  • van egy személyi edzője és ketten edzés közben kitalálják, mekkora üzlet klubot nyitni

  • azt gondolja az egészséges életvezetésre már egy egész iparág épült ezért most biztosan megéri belevágni

  • ,,Ha másoknak megy, nekem miért ne menne?!” – gondolja

  • Nem lehet olyan nehéz nyitni egy termet, kell egy helyiség és gépek, edzőket meg személyzetet úgy is könnyű találni a többi meg nem fontos, majd alakul.

Ezekben az esetekben azt látjuk, hogy rengeteg nem tervezett kiadással szembesülnek a klubtulajdonosok és nem várt problémákat kell azonnal megoldaniuk, melyre nincsenek felkészülve. Ezeknek a kluboknak a nyitása is pár hónapot csúszni szokott, mely időszak alatt csak a pénzt nyeli el.

15 éves tapasztalatunk és szakmai tudásunk alapján összeállítottuk egy 9 pontból álló listást is, hogy mit kéne valójában minimum megcsinálni és kiszámolni egy klub nyitása előtt:

  • konkurencia elemzést végezni,

  • meghatározni, ki lesz a célcsoport

  • előre kiszámolni a kiadásokat (több, mint 70 féle egy fitness klub esetében)

  • megtervezni a területet, kalkulálva a tervezett maximális bevételhez tartozó létszámmal

  • megtervezni a beruházási költségeket

  • a nagyobb beruházási költségcsoportokról előzetes árajánlatokat bekérni

  • készíteni egy pénzügyi tervet

  • meghatározni a nyitás időpontját

  • munkatervet készíteni a nyitás időpontjáig, hogy minden elkészüljön időben

Ha a fenti két lehetőségből a másodikat választod, akkor azonnal ki is derül, hogy egy klub nyitás előkészítése legalább 60-90 napig tart. Ez alatt fog kiderülni az előzetes számítások alapján, hogy mennyit fog hozni a klub éves szinten, mennyi lesz a megtérülése.

Miben tud segíteni cégünk?

Számos befektetővel (eddig nem sportból élő) tárgyaltunk, az a tapasztalatunk, hogy az első 1 órás kötetlen beszélgetés alatt is annyi fontos és új információt adtunk át, hogy utána hetekig nem is jelentkeztek, mert újraértelmezték az addigi elgondolásukat és elkezdték a leendő vállalkozásukhoz a tényleges adatgyűjtést.

Amikor a második alkalommal találkozunk egy befektetővel, akkor már olyan adatok is a rendelkezésére állnak az első beszélgetés alapján, amiből már valóban kalkulálhatók további számok.

Ez az a pont, amikor cégünk a további lépésekhez már tanácsadói/beszállítói szerződést köt és folyamatosan segíti a klub nyitás folyamatát.

Első lépésben a fent említett 9 pontot újratárgyaljuk, valamint a konkurencia elemzést elvégezzük szakmai szemmel.

Ezt követően már reálisabb képet tudunk adni arról, átlagosan mennyi hasznot tud majd hozni a klub havonta. Ekkor van a legfőbb döntés ideje, valóban megnyílik a klub, vagy ezért a haszonért nem éri meg befektetni?!

Igen, volt már 2-3 projekt az életünkben, amikor ezen a ponton a befektetőnek azt mondtuk:
A mi tudásunkkal és 15 évnyi tapasztalatunkkal a jelenlegi konstrukcióban az adott helyen NEM NYITNÁNK MEG A KLUBOT.

Ebben az esetben természetesen részünkre csak az előkalkulációra szerződött összeget kell kifizetni, hiszen a projekt nem valósul meg.
Viszont a befektetni szánt összeget sem nyeli el egy sikertelen vagy kevésbé sikeres vállalkozás.

Amennyiben “megéri” a klubot megnyitni,
akkor a következő fő témakörökben segítjük a projektet:

  1. Ingatlan funkció kialakításra készült terveinek áttekintése és véleményezése az üzemeltetési szempontok figyelembevételével,
    – tanácsadás a tervekkel kapcsolatosan, a tervek észrevételezése, javaslattétel a tervek módosítására a Megbízó részére,
    – szükség esetén egyeztetések a tervezővel
  2. Ingatlan kivitelezési szakaszok, munkálatok koordinálása az üzemeltetési igényeknek megfelelően.
  3. Tervezési és kivitelezési szakasz átfogó koordinálása,
    – a tervezési és kivitelezési szakaszokról tájékoztatás adás megbízó részére
  4. Szükséges szakhatósági egyeztetések lebonyolítása a tervezési és üzemeltetési igényeknek megfelelően
  5. Szakhatóságok által megkövetelt dokumentációk összeállításában való közreműködés
  6. Belsőterek, kiszolgáló helységek megtervezése, gazdaságossági számítások figyelembevételével.
  7. A hangtechnika és szellőzőrendszer optimális megtervezése.
  8. Üzemeltetéshez szükséges emberi erőforrás igények meghatározása,
  9. Szervezeti struktúra kialakítása, a szakmaiság és a hatékony működés figyelembevételével
  10. Opcionálisan a mosás-mosatás megoldási lehetőségeinek elemzése
  11. Aerobik – Fitness szolgáltatás gazdaságossági elemzése
  12. Szolárium szolgáltatás gazdaságossági elemzése, és kialakításának megtervezése
  13. Javaslat és megvalósítási terv a holtidőszakok kihasználtságának növelésére (délelőtt, hétvége),
  14. Optimális töltöttség meghatározása, és a befogadóképesség realizálása
  15. Büfé, étterem termékskála és beszerzési lista kialakítása (kontakt személy ajánlással)
  16. Takarítási tervek elkészítése
  17. Készletgazdálkodás, árképzések, raktározás, logisztika, kontrollig tevékenységek elkészítése
  18. Rendelési tervek elkészítése
  19. Pénztárgépek és egyéb gépek beszerzésének javaslata
  20. Pultok használhatóbbá tételének, állagmegóvásának megoldási lehetőségei
  21. Teljes körű, anyag, felszerelés, termékek, beszerzésének javaslata
  22. Teremedzők feladatkörének kialakítása,
  23. Hatékony vendégkezelés javaslata,
  24. Beosztások és munkaidő kihasználtságok kialakítása
  25. Dolgozók motivációs lehetőségeinek kialakításának segítése
  26. Munkakörök kialakítása, munkaköri leírások elkészítése, szervezeti felépítés kidolgozása Recepciós személyzet betanításához, segédanyagok biztosítása, értékesítési és vendégkezelés, szükséges tréningek lebonyolítása
  27. Gazdaságosság növelésének további lehetőségei
  28. Ellenőrzési, elszámoltatási módszerek és folyamatok kidolgozása
  29. Reklám javaslatok, (promóciós anyagok, értékesítést segítő eszközök hűtők, kínálók megszerzése, munkaruhák, egyéb szponzorrációs termékek és brandek javaslata)
  30. Arculattervezésben, web megjelenés tervezésében való részvétel
  31. Promóciókon megjelenő partnerekkel kapcsolatfelvétel,
  32. Szakmai Programok összeállítása,
  33. Marketing és reklám ötletek a nyílt nappal és az ismertség növelésével kapcsolatban,
  34. Weboldalra javasolt szolgáltatások, weboldal tartalom kidolgozása
  35. A bevétel növelésére irányzott kampány és árstratégia kialakításának javaslata (kiemelve a rendkívül kedvező bérleti díjas időszakot)
  36. Személyzet optimális létszámának meghatározása
  37. Személyzet felvételi feltételeinek meghatározása, igény esetén segítség a személyzet kiválasztásánál
  38. Hivatalos megnyitó ütemtervének kidolgozása (meghívott célszemélyek, meghívók, catering, hangosítás)
  39. Közreműködés a marketing stratégia kialakításában
  40. Marketing, média, PR tervek elkészítés, véleményezése és marketingkampányok lebonyolítása

Köszönjük, hogy időt szánt a lista elolvasására!

Befektetők részére az első 2 óra
“gondolatébresztő” tanácsadásunk teljesen ingyenes!